- „Kauno diena“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Praėjusi žiema buvo tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek kelininkams. Dauguma sezono mėnesių buvo ypač permainingi ir kelių priežiūrai nepalankūs dėl stiprių oro temperatūros svyravimų“, – sakė bendrovės „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Daugiausia iššūkių – gruodį
„Kelių priežiūra“ žiemos sezoną pradėjo pernai spalio 15-ąją ir užbaigė šiemet balandžio 15-ąją.
Per šį laikotarpį keliuose išbarstyta beveik 110 tūkst. t druskos, ja padengta ir nuvalyta daugiau kaip 1,6 mln. km šalies kelių.
„Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, šaltasis sezonas buvo neeilinis: stebino itin ankstyva žiemiškų orų pradžia ir sunkios eismo sąlygos net prasidėjus kalendoriniam pavasariui.
Dar lapkritį į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams ir sniegui, kelininkai pradėjo barstyti slidumą mažinančias medžiagas – vien lapkritį išbarstyta beveik 13 tūkst. t druskos, o tai – net dvigubai daugiau nei 2021 m. tuo pat metu.
Vis dėlto bene daugiausia iššūkių kelininkams kėlė gruodis, kai dėl gausių kritulių ir plikledžio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių net aštuonis kartus buvo fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Praeitą gruodį šalies keliuose net aštuonis kartus fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Kovo 8-oji – išskirtinė
„Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose, tad atsipūsti tikrai nebuvo kada. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, keliuose gruodį dirbo beveik 5,1 tūkst. mechanizmų. Išbarstėme rekordinį kiekį – per 45 t druskos, net 10 t daugiau nei 2021 m. gruodį“, – teigė K. Sakalauskas.
Sudėtingų ir permainingų sąlygų buvo ir kitais mėnesiais, tai įpareigojo ne tik intensyviai dirbti barstant slidumą mažinančias medžiagas, aktyviai valyti kelius, bet ir atlikti daug prevencinių darbų.
„Sausis buvo kiek ramesnis, bet vis tiek pasitaikydavo intensyvių snygių ir pustymų. Vos nuvalius ir pabarsčius kelius, darbus tekdavo kartoti nedelsiant, nes keliai greitai padengiami nauju sniego sluoksniu, o dėl pustymo beriamos tirpdymo medžiagos nespėja tinkamai veikti. Dėl dažnų lijundrų ir susidarančio plikledžio atlikome daug prevencinių darbų. Bene labiausiai nustebino kovo pradžioje grįžusios sudėtingos žiemiškos sąlygos ir fiksuota neeilinė situacija – besitęsiantis snygis, vėjas, pūga, plikledis. Būtent kovo 8-oji mums buvo sudėtingiausia viso sezono diena. Lietuvos kelius tądien valė net 344 mūsų mašinos, sunaudojome 3 096 t druskos, 1 008 t mišinių ir 386 kub. m tirpalo,“ – komentavo K. Sakalauskas.
Bus daugiau informacijos
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovo, šiemetė žiema – išskirtinė rekordine darbo apimtimi.
„Pastaraisiais metais stabilus augimas – visose žiemos sezono darbų srityse, kai kur jis siekia net 330 proc. Šiemet valstybinės reikšmės keliuose dirbo net 15,9 tūkst. „Kelių priežiūros“ mechanizmų – 2 tūkst. daugiau nei 2022-aisiais. Skaičiuojame, kad šiam žiemos sezonui keliams barstyti ir slidumui mažinti sunaudojome 109 125 t druskos, 53 049 t mišinio ir 31 670 kub. m druskos tirpalo, kai per visą ankstesnį sezoną druskos sunaudojome vos per 60 t“, – sakė K. Sakalauskas.
Siekdama užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, „Kelių priežiūra“ savo interneto svetainėje paskelbė interaktyvų kelių priežiūros žemėlapį. Be to, jau kitąmet planuojama viešinti kelių priežiūros darbus realiu laiku.
„Slidžius kelius prognozuojantis žemėlapis padės prieš kelionę įvertinti tikėtinas eismo sąlygas, pavojingus meteorologinius reiškinius ir pasirinkti saugesnį važiavimo laiką ar maršrutą. Kitąmet planuojame atverti kelių valymo ir barstytuvų judėjimo interaktyvų žemėlapį“, – papasakojo K. Sakalauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas60
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika2
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių6
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...